Τρία χρόνια και κάτι μήνες μετά την είσοδό τους στην ελληνική αγορά, οι Ρώσοι με τα σούπερ μάρκετ Mere, επιχειρούν δυναμικό come back όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Στην Ελλάδα σύμφωνα με πληροφορίες αναζητούν ισόγεια καταστήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη τα οποία πρέπει να είναι κοντά σε οικισμούς ή σε μικρή απόσταση από αυτούς, σε βιομηχανικές ζώνες, κοντά σε πολυσύχναστους δρόμους, να έχουν καθαρό χώρο πωλήσεων από 650 έως 1.100 τ.μ., να είναι ισόγεια, να υπάρχει δυνατότητα τοποθέτησης ψυκτικού θαλάμου μεγέθους 8%-10% της επιφάνειας του εσωτερικού χώρου κ.ά.
Η επιμονή των Ρώσων της MERE
Η επιμονή των Ρώσων της MERE για ενίσχυση της θέσης τους στην Ελλάδα συνδέεται, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, με την αλλαγή του καταναλωτικού μοντέλου και τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Iνστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), ποσοστό 55% των καταναλωτών δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου, 1 στους 2 (ποσοστό 48%) έχει αλλάξει μάρκα-επωνυμία προϊόντος, πάνω από 1 στους 4 (ποσοστό 28%) έχει χρησιμοποιήσει χρήματα από τις αποταμιεύσεις του προκειμένου να καλύψει τις αγορές του και αντίστοιχο ποσοστό έχει αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεών του.
Σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό της (χρήση 2022), οι πωλήσεις της αυξήθηκαν στα 4,85 εκατ. ευρώ από 2,242 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ οι καθαρές ζημιές περιορίστηκαν στις 609.990 ευρώ από ζημιές 995.131 ευρώ το 2021.
Η αλυσίδα SVETOFOR, η μητρική της MERE, είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα discount στην Ρωσία, με 1.800 καταστήματα σε όλη την χώρα. Σήμερα ήδη λειτουργεί πολύ πέρα από τα σύνορά της, στην Γερμανία, Πολωνία, Ρουμανία, Λετονία, Λιθουανία, Εσθονία, Κίνα και άλλες χώρες. Η SVETOFOR επεκτείνεται με αυτοπεποίθηση σε Ελλάδα, Πορτογαλία, Γαλλία, ΗΠΑ , Ηνωμένο Βασίλειο, Βέλγιο και άλλες χώρες.
Πίσω από την SVETOFOR βρίσκονται δύο αδέρφια από το Κρασναγιάρσκ της Σιβηρίας που αποφάσισαν το 2009 να φτιάξουν ένα Walmart στη Ρωσία. Πρόκειται για τον 59χρονο Sergei και τον 49χρονο Andrei Schneider. Το ονόμασαν «Svetofor» – που σημαίνει «φανάρι» – και πολύ σύντομα έγινε η αλυσίδα σούπερ μάρκετ με την πιο γρήγορη ανάπτυξη στη χώρα.
Όπως αναφέρει το ρωσικό Bell, οι αδερφοί Schneider που έχουν γερμανική υπηκοότητα αλλά ζουν στη Σιβηρία, ελέγχουν το 60% – 80% της εταιρείας μέσω δεκάδων εταιρειών που σχετίζονται με τη Svetofor. Εκτός από την LLC, την εταιρεία μέσω της οποίας λειτουργούν τα καταστήματα, έχουν εταιρείες εφοδιαστικής αλυσίδας, την αλυσίδα φαρμακείων Svetofor και αρκετές ιδιωτικές κλινικές. Άλλοι μέτοχοι μικρότερων ποσοστών είναι συγγενείς των Schneiders, καθώς και παλιοί συνεργάτες και διευθυντές.