άννα-παναγιωτοπούλου-η-ντολτσε-βίτα-45479

Άννα Παναγιωτοπούλου: Η “Ντολτσε Βίτα”, ο κρυφός της έρωτας, η αναγνωρισιμότητα που την τρέλαινε και η συμβουλή στους νέους ηθοποιούς

Η ηθοποιός και σεναριογράφος γεννήθηκε στην Κυψέλη στις 30 Ιουλίου 1947. Από τα παιδικά της χρόνια ήθελε να γίνει ηθοποιός. Μεγάλωσε σε μεγαλοαστικό περιβάλλον, το οποίο δεν είχε καμία σχέση με το θέατρο, ενώ και οι γονείς της δεν ήθελαν να ασχοληθεί με τον χώρο. Όταν την έστειλαν στην Ελβετία για σπουδές, γύρισε κρυφά και έδωσε εξετάσεις στο Εθνικό. Εκεί πρωτοσυνάντησε και τον Σταμάτη Φασουλή, με τον οποίο ήταν στην ίδια τάξη.

Άννα Παναγιωτοπούλου: Οι κρυφές σπουδές στην υποκριτική

Η Άννα Παναγιωτοπούλου είχε πει: ” Ήμουν ακόμη μαθήτρια γυμνασίου όταν πήγα στον Κατράκη και του ζήτησα να παρακολουθήσω ως ακροάτρια τα μαθήματά του και να μου πει τη γνώμη του για το αν κάνω για ηθοποιός. Μετά από λίγο καιρό, αφού αποφάσισε να διακόψει τα μαθήματα δηλώνοντας ότι κανένας δεν ήταν ικανός να προχωρήσει στο επάγγελμα, μ’ έπιασε και μου είπε: «Αν γίνεις ηθοποιός, θα χάσεις πάρα πολλά πράγματα. Αν δε γίνεις, θα χάσει το θέατρο.» Δεν ξέρω αν θα έχανε το θέατρο, αλλά έκανε λάθος ως προς το πρώτο σκέλος. Κέρδισα πάρα πολλά. Και δεν πέρασα καθόλου δύσκολα”.

Άννα Παναγιωτοπούλου: Η επαγγελματική πορεία της

Μαζί με τον Σταμάτη Φασουλή υπήρξαν βασικά μέλη στο «Ελεύθερο Θέατρο» -σχεδόν από τις απαρχές του- και πρωταγωνίστησαν στην πρώτη του μεγάλη επιτυχία Και συ χτενίζεσαι, που το έκανε γνωστό και αγαπητό στο ευρύ κοινό. Ανέβαζαν παραστάσεις ποικίλου ρεπερτορίου, από Μπρεχτ μέχρι Χουρμούζη. Μόνιμη «στέγη» απέκτησαν όταν πήγαν στο Άλσος Παγκρατίου. Παράλληλα, μέχρι τότε, οι συμμετέχοντες στο θίασο ασχολούνταν και με άλλες δουλειές για βιοπορισμό.

Το 1980, το «Ελεύθερο Θέατρο» σταμάτησε και ιδρύθηκε η «Ελεύθερη Σκηνή», από την Άννα Παναγιωτοπούλου και τον Σταμάτη Φασουλή, που επρόκειτο ουσιαστικά για μια μετονομασία του Ελεύθερου Θεάτρου. Η Άννα Παναγιωτοπούλου συνέχισε με επιθεωρήσεις, στις οποίες έπαιζε αλλά έγραφε και το σενάριο.

Ευρέως γνωστή έγινε μέσω της συμμετοχής της σε τηλεοπτικές σειρές, αρχικά στη κρατική και στη συνέχεια στην ιδιωτική τηλεόραση. Σταθμός της τηλεοπτικής της καριέρας (και προσωπικό της ”φαβορί”), θεωρείται η ενσάρκωση της «Μαντάμ Σουσού» στην ομώνυμη διασκευή του έργου του Δημήτρη Ψαθά (μαζί με τους Θανάση Παπαγεωργίου και Άγγελο Αντωνόπουλο).

Τεράστια επιτυχία σημείωσαν επίσης οι σειρές: «Οι τρεις Χάριτες» (στο πλευρό των Μίνας Αδαμάκη, Νένας Μεντή, Άννας Κυριακού και Μιχάλη Ρέππα) και «Ντόλτσε Βίτα» (μαζί με Κατιάνα Μπαλανίκα, Μαρία Καβογιάννη, Μαρία Φωκά, Θανάση Ευθυμιάδη, Κατερίνα Ζιώγου, Παύλο Ορκόπουλο, Γαλήνη Τσεβά κα), που θεωρούνται ”κλασικές”.

Άννα Παναγιωτοπούλου: Ο μεγάλος έρωτας της ζωής της

Η Άννα Παναγιωτοπούλου παντρεύτηκε σε ηλικία 20 ετών με τον σύζυγό της, όμως όπως παραδέχεται, ο έρωτας της ζωής της ήταν ο Μάνος Κατράκης.«Ο έρωτας της ζωής μου ήταν ο Κατράκης. Δεν υπήρχε σχέση αλλά με βοηθούσε όσο πήγαινα στη σχολή. Ήταν σαν πατρική φιγούρα, αυτό που δεν είχα. Πήγε στην Κρήτη και παντρεύτηκε μία άλλη γυναίκα», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά η Άννα Παναγιωτοπουλού.Επίσης, η ίδια αποκάλυψε ότι και ο γιος της παντρεύτηκε σε νεαρή ηλικία. «Ο γιος μου παντρεύτηκε μόλις τελείωσε το Πολυτεχνείο. Με ρώτησε, τι λες εσύ, δεν θα πω τη λέξη γιατί δεν περνά στην τηλεόραση…». «Η αναγνωρισιμότητα είναι ένα πρόβλημα… Ο γιος μου είχε ντραπεί πάρα πολύ γιατί με φωνάζανε Σου Σου. Και εμένα με ενοχλούσε πολύ», είχε δηλώσει η ηθοποιόςΑπό το γάμο της η Άννα Παναγιωτοπούλου το 1972 απέκτησε ένα γιο τον Δημήτρη το 1973 και ένα εγγόνι. Η ηθοποιός ζει στον Λυκαβηττό αλλά περνάει μεγάλα χρονικά διαστήματα στην Τήνο.

Άννα Παναγιωτοπούλου: Η αναγνωρισιμότητα με τρελαίνει

Πολύς κόσμος πάει προς το θέατρο για άλλους λόγους από το ίδιο το θέατρο. Τα περισσότερα νέα παιδιά που έρχονται να μου ζητήσουν τη γνώμη μου αν πρέπει να γίνουν ηθοποιοί, τα αποθαρρύνω. Τη μοναδική φορά που είδα ταλέντο, είπα: « Όχι μόνο θα δώσεις εξετάσεις αλλά, επειδή δεν έχω καμία εμπιστοσύνη στις επιτροπές, θα βάλω μέσο για σένα!»Η αναγνωρισιμότητα με τρελαίνει. Μ’ αρέσει που αρέσω στον κόσμο, αυτή είναι η δουλειά μου, αλλά συγχρόνως με κάνει και ντρέπομαι. Η τηλεόραση δεν φτιάχνει σταρ, φτιάχνει συγγενείς. Ένα παιδάκι με ρώτησε κάποτε «με ξέρεις;» «Όχι» του απάντησα. «Τότε γιατί σε ξέρω εγώ;» Μπαίνουμε στα σπίτια απρόσκλητοι.

Η τηλεόραση έχει γίνει κράτος εν κράτει. Περνάει ιδεολογίες, περνάει απόψεις, έχει γίνει ένα μέσο ανεξέλεγκτο. Μ’ ενοχλεί πολύ αυτό. Με τους παλιούς μου συναδέλφους νιώθω στενή καλλιτεχνική συγγένεια. Όποτε έχει τύχει να παίξουμε πάλι μαζί, αποδεικνύεται πόσο ισχυροί και κοινοί είναι οι κώδικές μας. Απωθημένα με ρόλους δεν έχω.

Άννα Παναγιωτοπούλου: Οι Τρεις Χάριτες ήταν ομαδική δουλειά

Με είχαν ρωτήσει αν θα ήθελα ο τίτλος να είναι «Η Άννα και οι Αδελφές της», και είχα αρνηθεί. Έχω πάρα πολύ ανεπτυγμένη την αίσθηση της συλλογικότητας. Μ’ αρέσει και το θεωρώ σωστότερο, είχε πει η Άννα Παναγιωτοπούλου.

Άννα Παναγιωτοπούλου: Η δήλωση της για τον χαμό της τηλεοπτική της κόρη Ντορίτα

Τον χαμό της Κατερίνας Ζιώγου, που υποδύθηκε την τηλεοπτική της κόρη “Ντόριτα” στη σειρά “Ντόλτσε Βίτα”, σχολίασε η Άννα Παναγιωτοπούλου, εμφανώς επηρεασμένη από την αναπάντεχη τραγική είδηση.

“Πόσο το αγαπούσα αυτό το κορίτσι δεν μπορώ να σας το περιγράψω. Κι εκείνη με αγαπούσε”, δήλωσε και περιέγραψε στη συνέχεια κάποια δυσάρεστα περιστατικά από συναδέλφους που είχε ζήσει η αδικοχαμένη ηθοποιός στα γυρίσματα του επιτυχημένου σίριαλ.

“Της φερθήκαν πολύ άσχημα και ήθελε να φύγει”, τόνισε.

Μια αγαπημένη ηθοποιός, που άφησε ιστορία στη κωμωδία.

  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ