Πιο χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα της γραμμής 5 του Μετρό του Μιλάνο, η κυκλική γραμμή του Μετρό της Κοπεγχάγης, οι νέες γραμμές σε Παρίσι και Λονδίνο.
Ο διαγωνισμός που εφάρμοσε η Ελληνικό Μετρό για τη συντήρηση και τη λειτουργία, θεωρήθηκε όχι απλά επιτυχημένος αλλά και πως θα μπορούσε να αποτελέσει πιλότο για αντίστοιχα έργα εκτός Ελλάδας.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Όπως γράφουν οι ypodomes.com ο ανάδοχος έχει ένα συμφωνημένο τίμημα το οποίο όμως για να το εισπράξει θα πρέπει να ικανοποιεί σειρά από αυστηρά κριτήρια. Για παράδειγμα να εκτελούνται τα δρομολόγια στη συχνότητα που έχει συμφωνηθεί, να είναι καθαροί και ευπρεπισμένοι οι σταθμοί και οι συρμοί, να υπάρχει το επιθυμητό επίπεδο ασφάλειας κ.α.
Αν σε κάποια από τα κριτήρια το σχήμα αποτύχει, τότε θα μπορούν να εφαρμόζονται οι κατά περίπτωση ρήτρες. Αυτή θα είναι και η μεγάλη διαφορά από το αντίστοιχο σύστημα της Αθήνας.
Πηγές με γνώση των έργων μητροπολιτικών σιδηροδρόμων, έλεγαν στο ypodomes.com ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης με τη λειτουργία του μπαίνει στο “κλειστό κλαμπ” των πιο σύγχρονων συστημάτων μετρό της Ευρώπης.